Astra Sport Bets

Astra Sport Bets - Pariuri Sportive de calitate

Bet365

Cum au ajuns doi giganti auto sa ceara ajutor statului roman

Constructorul auto american Ford, care are in plan demararea unor investitii de 675 milioane de euro in Romania, incepand cu 2008, a cerut statului roman garantii pentru imprumuturi la Banca Europeana de Investitii (BEI) in valoare de 400 milioane de euro, a declarat Nadia Crisan, reprezentant Ford in Romania.
Totodata, conform unor informatii aparute saptamana trecuta Si confi rmate pentru Business Standard de surse din piata auto locala, Si Renault, care are in stadiu incipient dezvoltarea unui centru de proiectare invaloare de 100 mil. euro la Titu, a recurs la o miScare identica, solicitand garantii pentru un imprumut de 100 mil. euro. Acesta este primul semnal negativ cu privire la investitiile celor doi jucatori la nivel local, in contextul unei piete auto cu vanzari
in scadere cu 50%, luna trecuta. “Confi rmam faptul ca am cerut Guvernului Romaniei o scrisoare de garantie pentru obtinerea unui imprumut in valoare de 400 milioane de euro de la Banca Europeana pentru Investitii. Daca imprumutul va fi aprobat, Ford intentioneaza sa investeasca aceSti bani in proiectul de la Craiova”, a declarat pentru Business Standard Nadia CriSan. Pana in prezent, oficialii Ford au AFI rmat ca planurile companiei in Romania raman aceleaSi, indiferent de situatia economica internationala. Ford urmeaza sa dezvolte in perioada 2009-2012, la Craiova, o unitate de productie, anuntand deja un model din clasa mica, destinat pietelor emergente, pe platforma Automobile Craiova. Investitia Ford ar urma sa atraga, conform informatiilor disponibile, venirea a inca 40 de producatori de componente auto. Premierul in functie, Calin Popescu Tariceanu, a declarat, sapamana trecuta, ca statul roman trebuie sa acorde garantii Bancii
Europene de Investitii, astfel incat institutia europeana sa finanteze proiecte precum Centrul Tehnologic Renault de la Titu, investitia Ford de la Craiova sau eventuala investitie Voestalpine. Reprezentantii Renault nu au dorit sa comenteze informatia, sursele citate spunand ca suma vizata de Renault ar putea merge in centrul de la Titu. “Ford Si Renault, ca multi alti constructori, au probleme cu lichiditatile, iar un credit
BEI costa mai putin, aSa ca este normal sa vrea astfel de credite. Cu siguranta, fondurile solicitate de Renault vor fi alocate exclusiv proiectului de la Titu. Credem ca Si proiectul Ford va fi restrans, insa, avand in vedere ca au fost realizate deja unele investitii la Craiova, probabil ca 400 de milioane ar fi suma ce le mai trebuie, in acest moment, pentru modernizarea liniilor de productie”, au spus sursele citate. La nivel international, companiile auto se confrunta cu probleme fi nanciare, ca urmare a scaderii abrupte a cererii de maSini. Ford, Chrysler Si General Motors au cerut, recent, un ajutor de 34 miliarde dolari de la Trezoreria SUA, insa au fost refuzate.

Totusi, ofi cialii Ford spun ca entitatea americana Si cea europeana functioneaza complet independent.

Constructorul american este nevoit sa se restructureze si sa se concentreze pe core business, ceea ce ar putea insemna si vanzarea diviziei Volvo, pentru a beneficia de ajutor din partea Trezoreriei, in vreme ce Renault a anuntat reduceri semnificative ale productiei la majoritatea uzinelor, ca urmare a scaderii accentuate a cererii, fapt care-i afecteaza lichiditatile. “Asa cum a spus John Fleming, presedinte si CEO Ford Europa, in data de 11 decembrie 2008, planurile Ford pentru fabrica din Craiova raman neschimbate. Fleming a confirmat faptul ca, anul viitor, Ford va incepe productia la Craiova cu modelul Transit Connect. De asemenea, vom continua sa pregatim uzina pentru modele noi, pe care intentionam sa le fabricam in Craiova, in anii urmatori”, a mai spus Nadia Crisan. Ford a preluat, la inceputul acestui an, 72,4% din actiunile Automobile Craiova, pentru 57 mil. euro, producatorul american angajandu-se atunci la investitii directe de 675 milioane de euro pentru modernizarea fabricii si la suplimentarea numarului de angajati. Planul companiei prevedea, la preluarea uzinei, o productie anuala de 300.000 de vehicule si 300.000 de motoare pana in anul 2012. La uzina de la Craiova lucreaza 3.900 de oameni, planurile initiale Ford avand in vedere suplimentarea numarului acestora pana la 7.000-9.000 de angajati, dupa intrarea in productie a modelului de clasa mica. Renault Technologie Roumanie este singurul centru de design
Renault din afara Frantei, aici urmand sa fie dezvoltate, pe langa urmatoarele versiuni ale gamei Logan, si alte modele ale constructorului francez. Vanzarile de autovehicule noi au scazut cu peste 50% pe piata romaneasca, in luna noiembrie a acestui an, fata de aceeasi luna a anului trecut, la circa 17.000 de unitati, in vreme ce, pe ansamblul primelor unsprezece luni din 2008, au fost livrate 309.000 de unitati, in scadere cu 7%.

Blog Archive

Astra Betting.ro: Cum au ajuns doi giganti auto sa ceara ajutor statului roman
Astra Betting.ro: Cum au ajuns doi giganti auto sa ceara ajutor statului roman
Astra Betting.ro: Cum au ajuns doi giganti auto sa ceara ajutor statului roman
Astra Betting.ro: Cum au ajuns doi giganti auto sa ceara ajutor statului roman